De voordelen van online marketing

Dat zijn er een hoop!

Wij geloven dat online marketing voor ieder bedrijf waardevol is. Of je nou marketing inzet om klanten te werven of om bestaande klanten te behouden; online marketing helpt je op een snelle en effectieve manier jouw doelstellingen behalen.

Dit zijn de voordelen van online marketing:

  • Online Marketing is Specifiek. Het is mogelijk om hele specifieke doelgroepen te targetten. Daardoor schiet je niet met hagel maar kun je écht een specifieke boodschap tonen aan een specifieke doelgroep. Je verspilt geen geld aan mensen die je niet wilt bereiken en bent zo echt relevant.
  • Online Marketing is Schaalbaar. Wanneer je iets hebt gevonden dat werkt is dat in de meeste gevallen ook schaalbaar. Vaak test je iets op kleine schaal. Een bepaalde advertentie bijvoorbeeld. Of een A/B test. Wanneer die test een positief resultaat heeft, kun je het breder uitrollen. Super efficiënt dus!
  • Online Marketing is Meetbaar. We spreken regelmatig ondernemers die strugglen met de teksten die zij op hun flyers moeten zetten. Wanneer ik ze vraag hoe ze weten of ze klanten hebben gegenereerd via die flyers horen we daar nooit écht een sluitend antwoord op. Het is namelijk niet meetbaar. Stel dat je €300,- voor deze flyers hebt begroot: je kunt er dan beter voor kiezen om dit geld op een marketingkanaal in te zetten waar je het effect goed kunt meten (zodat je uiteindelijk ook kunt opschalen).
  • Je kunt veel zelf. Dit maakt online marketing zo interessant voor ondernemers die zelf aan de knoppen willen zitten. Je moet tijd investeren in het leren van de principes en hoe de techniek werkt. Daarna kun je heel veel eigenlijk al zelf doen. Het mooie nieuws is dat je niet altijd een groot budget nodig hebt om te starten!

Het mooie, en direct het lastige aan online marketing is dat er heel veel mogelijk is. Alle onderwerpen van online marketing klinken interessant. Dat maakt het lastig om een goede afgewogen keuze te maken in welke online marketing elementen je wel en niet in zet. Maak je geen zorgen, in ons programma en onze trainingen geven we je alle informatie om de keuze weloverwogen te kunnen maken.

“Het is belangrijk dat je over alle informatie over online marketing(kanalen) beschikt zodat je een weloverwogen kunt maken en dit ook kunt doorvoeren. Ons doel is om je van deze informatie te voorzien.” – Lisa Pieplenbosch

 

Wat kun je bereiken met online marketing? (cases)

Welke resultaten je precies kunt behalen met online marketing: het blijft een beetje een black box. We kunnen je bijvoorbeeld niet garanderen dat je op de eerste plek in Google komt. Wel kun je ervoor zorgen dat je website en al je andere online marketingkanalen tot in de puntjes goed ingericht zijn zodat ze zo’n goed mogelijk resultaat bewerkstelligen. Om je een beeld te geven hebben we hieronder wat cases verzameld waarin resultaten van online marketing worden gedeeld.

SEO: meer organisch verkeer en transacties
Deze case, die is gepubliceerd op Frankwatching, beschrijft hoe het schrijven van de juiste nieuwe pagina’s en optimaliseren van bestaande pagina’s voor meer organisch verkeer en transacties heeft gezorgd.
Lees de case op Frankwatching

SEA: stijging in voltooide online doelen en 10% meer conversie
Deze case is gepubliceerd door Internetmarketing bureau Pure. Daarin beschrijven zij hoe zij door de inzet van SEA een stijging +465% in het online voltooide doelen hebben behaald en 10% meer conversie hebben gegenereerd. Lees de case van Pure