Hét online marketing traject met focus op implementatie

Hét online marketing traject dat opleiden combineert met implementatie. Na 9 maanden ben je een herboren online marketeer.

We hebben een online marketing traject ontwikkeld waarbij we verder gaan dan een generieke opleiding. Uniek aan ons programma is dat we je meteen helpen bij het uitwerken en implementeren van de vers opgedane marketingkennis. Want online marketing kennis heeft pas echt waarde als je het ook kunt toepassen op jouw specifieke business. En dat is best lastig om in je eentje te doen!

Je winst? 30% tot 100% meer effectiviteit van je marketingbudget.

Waarom een traject bij De Marketingfaculteit? Nou, vanwege de cowboys …

Zo’n beetje iedere marketeer of ondernemer die al wát sporen heeft verdiend in het vak heeft het zelf mogen ondervinden: als het gaat om online marketing zijn er zeker goede bedrijven, maar helaas ook een hoop cowboys in de markt.

Dat probleem komt van 2 kanten. Want er zijn ook klanten die genoegen nemen met het grote gebrek aan transparantie. Dát is de reden waarom we ons traject hebben gelanceerd. Of je de online marketing nu zelf gaat doen, door een medewerker laat doen of gaat uitbesteden: ons programma helpt je voor eens en altijd om het maximale uit je online marketing te halen.

luisa-e-m9wwzjta6ek-unsplash

Focus op implementatie

We combineren opleiden met 1-op-1 begeleiding bij de implementatie.

Kosteneffectief

Je bespaart tienduizenden euro’s op je toekomstige marketingbudget.

Track record

We hebben meer dan 30 bedrijven geholpen de marketing naar een hoger niveau te krijgen.

Docenten & gastsprekers

Extra kennis en inspiratie door gastsprekers met jarenlange ervaring in de praktijk.

Online marketeer
Jesse Pieplenbosch
Mede-oprichter De Marketingfaculteit

Online marketeer
Lisa Pieplenbosch
Mede-oprichter De Marketingfaculteit

Cyber security
Christiaan Koopman
Cyber Security consultant

Bezoek aan Usability lab
Pure Internet Marketing

Praktijkcases personalisatie
Jaap van Baar
eigenaar WiQhit

Social media
Nienke Brussen
Social media specialist

Het online marketing traject en de modules

0
Uren begeleid werken AAN jouw online marketing
0
Modules
0
Maanden
0
Bijeenkomsten

Module 1: Marketingstrategie en Quick Wins

Een stevig fundament.

  • Wil je een huis bouwen dat stevig staat en waar je lang in kunt wonen? Dan is een fundament van levensbelang. Dat is met je (online) marketing niet anders. We werken samen aan een online marketingstrategie zodat je zeker weet dat je online marketinguitingen een sterk fundament hebben.
  • We nemen jouw merk, markt en doelgroep en zorgen daarbij voor een passende cutomer journey.
  • Veel gelul, weinig actie? In deze module gaan we ook aan de slag met quick wins. Soms is het goed om bepaalde zaken direct al aan te pakken. Denk aan eenmalige dingen die je vindbaarheid in één klap verbeteren of een aanpassing in Google Ads die je direct een hoop geld bespaart.
lisa-jesse-050

Module 2: De Website

fabian-irsara-67l-qujb14w-unsplash

Wees onafhankelijk. Je eigen plekje op het web.

  • Je website is jouw online thuishonk. Daar deel jij de lakens uit. Dé plek waar jouw bedrijf zich kan profileren zoals hij of zij wil.  We helpen je bij het aanbrengen van focus op de belangrijkste pagina’s van je website.
  • Ook zorgen we voor de juiste manier van het weergeven van content.
  • Vergis je niet in het belang van je eigen website. Wie te afhankelijk wordt van externe platformen, wordt dat ook van de grillen van andere platformen. Want wat als Youtube jouw content besluit te verwijderen of Bol.com haar commissies voor verkopers verhoogt? Samen bepalen we wat jouw doelen zijn, hoe de website daar al aan bijdraagt en hoe hij daar beter aan bij zou kunnen dragen.

Module 3: Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Goed gevonden worden.

  • Staat de website? Dan kunnen we aan de slag met zoekmachine optimalisatie. Hoe zorgen we ervoor dat je goed gevonden wordt via Google, Bing en andere zoekmachines?
  • Wat doen we om niet alleen zoveel mogelijk gevonden te worden via Google, maar dat dit ook door de juiste mensen gebeurt?
  • Samen gaan we aan de slag met alle onderdelen van SEO. Je content, je autoriteit en je websitetechniek. 
photo-1594663653925-365bcbf7ef86

Module 4: Content en contentstrategie

photo-1611784728730-dc5291db9ee4

De juiste snaar.

  • Wie is je doelgroep en hoe ziet je markt eruit? Gelukkig hebben we daar tijdens de eerste module antwoord op gekregen. Op basis daarvan gaan we namelijk bepalen welke content nodig is.
  • Begeeft je doelgroep zich alleen op social media? Of is het interessant om blogs, vlogs, podcasts en/of professionele video’s te laten maken?
  • Welke content zet je waar uit? Je leert hier meer over hoe je je profileert op de verschillende kanalen.

Module 5: Online adverteren

Budgeteffectief & resultaatgericht.

  • We gaan de diepte in met Google Ads. Want het lukt iedereen wel om een advertentie live te zetten, maar de juiste (budget)instellingen, doelgroepkeuze en advertenties kunnen het verschil maken tussen geld weggooien en keiharde conversie.
  • Denk bij Google Ads niet alleen aan de tekstadvertenties bovenin de zoekresultaten, maar ook aan display banners en Youtube advertising.
  • Uiteraard gaan we ook aan de slag met social media advertising.
  • Google Ads en social media zijn natuurlijk niet de enige platforms waar je online kunt adverteren. We gaan ook aan de slag met de voor- en nadelen van andere platformen.
photo-1567606404839-dea8cec4d278

Module 6: E-mailmarketing

photo-1557487970-230108209ba0

Vaste klanten leveren meer op dan nieuwe klanten.

  • Natuurlijk gaan we aan de slag met je nieuwsbrieven. E-mailmarketing is echter veel meer dan dat.
  • We reiken je een methode aan voor leadgeneratie.
  • Door personalisatie ben je in staat te segmenteren en de juiste boodschap aan de juiste doelgroep te communiceren.

Module 7: Conversieoptimalisatie en meetbaarheid

Weten waarom je het doet.

  • We starten met het bepalen van wat een (soft)conversie is. Een verkoop is heel duidelijk een conversie en het verkoopbedrag de conversiewaarde. Maar wat is een klik op een telefoonnummer waard? Of een bezoek aan een bepaalde pagina?
  • We meten niet alleen conversies door maar kijken ook naar het gedrag van bezoekers op jouw website. Hoe ver scrollen ze door? Hoeveel pagina’s bezoeken ze? We leren je hierin te testen en te verbeteren.
photo-1501516069922-a9982bd6f3bd

Extra focus op ethiek en verantwoordelijkheid

lisa-jesse-154

We vinden het belangrijk om samen met jou na te denken over onze verantwoordelijkheid als marketeer. We geven je alle tools om te knallen, maar vinden het belangrijk af en toe stil te staan bij wat we doen. Want cookies, kan dat eigenlijk nog wel? En hoe zit het met internetvrijheid, privacy, AVG en de boodschap van onze campagnes? Bezinning en het gesprek over deze thema’s, maar ook verdere inhoudelijke verdieping komen terug in onze masterclasses en gastcollege’s.

Dat intermenselijk contact vinden we belangrijk. Daarom maken we van de lunch altijd een belangrijk onderdeel van de dag en zullen we regelmatig voorstellen om een half uur alleen of als groep te wandelen.

Praktische informatie

Locatie
Regio Arnhem

Lesdagen
Dinsdagen
Zomerstop: juli en augustus

Studiebelasting
8 uur per week
geen huiswerk

Investering in je business
€995,- per maand of €8500,- excl. btw.

Docenten & gastsprekers

Extra kennis en inspiratie door gastsprekers met jarenlange ervaring in de praktijk.

Online marketeer
Jesse Pieplenbosch (33)
Mede-oprichter De Marketingfaculteit

Online marketeer
Lisa Pieplenbosch (32)
Mede-oprichter De Marketingfaculteit

Cyber security
Christiaan Koopman (32)
Cyber Security consultant

Bezoek aan Usability lab
Pure Internet Marketing

Praktijkcases personalisatie
Jaap van Baar (42)
eigenaar WiQhit

Social media
Nienke Brussen (33)
Social media specialist

Marketing strategie
to be announced

Social media strategie
to be announced

Bespaar niet alleen tienduizenden euro’s op je toekomstige marketing budget, maar krijg ook meer grip op je bedrijf en groei razendsnel naar ongekende hoogte.

En dat voor het bedrag wat een senior online marketeer in 2 maanden kost!

Je online marketing staat binnen negen maanden. En het mooie is, jij bent zelf eigenaar van de strategie. Je weet welke keuzes er gemaakt zijn, en waarom deze keuzes gemaakt zijn. Je weet daarnaast ook precies wat jouw online marketingkanalen nodig hebben aan ‘onderhoud’, en kunt dit nog zelf uitvoeren ook!

Wij willen niet jarenlang op je begroting staan, maar je leren om zelf te vliegen. Gewoon, omdat we passie hebben voor het vak, ondernemen en ondernemers. Wij willen het leven van ondernemers een stukje mooier en leuker maken, en een goed uitgevoerde online marketingstrategie zal jouw business een enorme boost geven. 

De voordelen van De Marketingfaculteit op een rijtje:

  • Al jouw online marketingkanalen zijn binnen 9 maanden up and running;
  • Je kiest niet voor jarenlange uitbesteding en bespaart dus een hoop geld;
  • Je hebt alle kennis in huis en weet dus precies waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt;
  • Je begrijpt data en weet waar je moet bijsturen of opschalen;

Veelgestelde vragen

Hoe is de verdeling tussen kennisoverdracht en het daadwerkelijk toepassen en uitvoeren van de online marketing strategie?

Het grootste gedeelte van het programma zijn we bezig met kennisoverdracht en het daadwerkelijk toepassen van die kennis. Je leert niet alleen hoe de verschillende kanalen en programma’s werken, maar ook hoe je deze toepast voor jouw specifieke business. Dit kan namelijk per product of doelgroep verschillen. Daarom beginnen we altijd met het neerzetten van een doordachte marketingstrategie.

‘s Ochtends staat in het teken van de les. In deze lessen reiken we je alle relevante kennis en tools aan die jij nodig hebt om van jouw online marketing strategie een succes te maken.

In de middag werk je deze kennis specifiek voor jouw business uit. Na een les Google Ads ga je dus direct aan de slag met jouw Google Ads! Wij begeleiden je in dit proces en zijn continu beschikbaar om mee te denken, te helpen of iets opnieuw uit te leggen.

Geen huiswerk dus?

Nope. Op de lesdag werk je in de middag aan je bedrijf. We helpen om de opgedane kennis direct toe te passen voor jouw specifieke business. Zo hou je = je andere werkdagen, weekend én avonden heerlijk vrij!

Er zijn bepaalde onderdelen waar ik niets mee wil doen. Wat nu?

We nodigen je uit om ook die lessen wel te volgen. Er zijn namelijk een hoop andere zaken die je nog kunt leren van zulke lessen. Je kunt inspiratie opdoen voor de toekomst bijvoorbeeld. In het middaggedeelte kijken we naar wat voor jouw business relevant is.

Is er in een groep van 8 personen wel voldoende aandacht voor mijn gedeelte?

Jazeker, daar zorgen we voor. Zowel Jesse als Lisa zijn bij de lesdagen om te helpen bij de toepassing en implementatie. Daarnaast denken wij dat het werken in kleine groepen beter werkt dan 1-op-1 trajecten vanwege de groepsdynamiek en de inspiratie die je elkaar geeft.