Training online marketing: de basics voor startende en groeiende ondernemingen
Heb jij een eigen business maar heb je het gevoel dat je niets of te weinig uit online marketing haalt? Dan is deze training iets voor jou! Elke business heeft baat bij goede online marketing, ook de jouwe! Tijdens deze cursus leggen we je uit wat de verschillende online marketingkanalen voor jou kunnen betekenen. En dat is een hoop! Online marketing hoeft helemaal geen ‘gedoe’ te zijn en is hartstikke interessant omdat:
- het specifiek is: je kunt je richten op jouw specifieke doelgroep
- het meetbaar is: je weet precies wat jouw investeringen opleveren
- het schaalbaar is: wanneer een kanaal of campagne aantoonbaar business genereert, kun je deze meestal groter uitrollen
- je zelf bepaalt wat je betaalt (en je vaak al met een klein mediabudget business kunt genereren)
- je zelf veel kan doen
Kortom: je bent in staat je marketingdoelen te behalen. Dat kunnen verschillende doelen zijn, denk bijvoorbeeld aan:
- Nieuwe klanten werven
- Meer verkopen
- Meer leads genereren
- Upselling
- Bestaande klanten binden
- Crosselling
- Branding
Hoe ziet de training eruit?
We leggen online marketing in begrijpelijke taal uit en inspireren je hoe je online marketing kunt inzetten voor je business. Na deze training heb jij alle essentiële informatie om een inhoudelijke keuze te kunnen maken over welke kanalen je het beste kunt inzetten voor jouw bedrijf. Je krijgt handvatten en weet ook waar je moet beginnen als je een kanaalkeuze hebt gemaakt.
9.00 – 11.30 zichtbaarheid, vindbaarheid en kanaalkeuzes
Business halen uit online marketing: het start allemaal met zichtbaarheid en vindbaarheid. Pas wanneer klanten je zien en kunnen vinden, kunnen ze jouw producten afnemen. We nemen de verschillende online marketingkanalen met je door, en leggen je uit wat je nou eigenlijk met deze kanalen kunt. We focussen ons tijdens deze cursus op de volgende kanalen:
- Website en Search Enginge Optimalisation (SEO)
- Online adverteren / Search Engine Advertising (SEA)
- Social Media
- E-mailmarketing
- Online PR
- Content(strategie)
Terwijl wij je uitleggen wat de mogelijkheden, voordelen én nadelen van alle kanalen zijn, maak jij voor jezelf een prioritering in deze kanalen. Welke zijn het relevantst voor je? En welke minder? Na de pauze komen we terug op deze keuzes.
11.30 – 12.00 pauze
12.00 – 14.00 Strategische keuzes en relevant zijn voor jouw bedrijf
Online marketing stopt niet bij zichtbaar en vindbaar zijn. Het is belangrijk om te kiezen voor de kanalen die jou het meest op kunnen leveren, en die passen bij jouw bedrijf. Na de pauze splitsen we de groep in tweeën, koppelen we een groep aan Lisa en een groep aan Jesse en gaan we per deelnemer een half uur stilstaan bij zijn of haar case. Welke kanalen heb je zelf voor de pauze opgeschreven? Wat adviseert de rest van de groep? Uiteraard geven ook wij onze visie op hoe wij jouw business zouden boosten. Op deze manier leer je zelf strategisch nadenken over je business én krijg je een waardevol advies vanuit De Internetschool!
Praktische informatie
Datum: woensdag 26 juni
Tijd: 9.00 – 14.00
Locatie: Huiskamer van Schuytgraaf, Het Lemoen 85, Arnhem
Investering: €249,95 (exclusief btw) Inclusief lunch
Maximaal aantal deelnemers: 8
Aanmelden
Meld je direct aan en verzeker je plek in de training! Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar info@deinternetschool.nl.