Wat is Kien?
In 1999 begon de gepassioneerde Willem Kien zijn eigen Chrysler, Jeep & Dodge dealerbedrijf in Arnhem. Vandaag de dag behoort Kien Groep B.V. tot één van de grootste Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Abarth & Dodge dealers en specialisten van Nederland. Ruim 40 medewerkers staan dag in dag uit met een lach klaar bij de twee vestigingen in Velp (Arnhem) en Nijmegen.
Waar mochten we bij helpen?
Bij Kien is in 2021 een behoefte ontstaan voor meer interne kennis op het gebied van online marketing. Er werd wel wát gedaan met SEA en social media, maar niet planmatig en strategisch. Daarnaast werden de online-marketing inspanningen niet gemeten, waardoor er geen handvatten waren om bij te sturen en de waarde van het uitgegeven budget onduidelijk was.
Wat hebben we gedaan?
We hebben een in-company traject van 6 maanden mogen aanbieden waarin we Rick de kneepjes van het (voor Kien relevante) online marketing vak hebben mogen leren. Tijdens dit traject zijn we wekelijks een dag(deel) aangeschoven om ’s ochtends de theorie toe te lichten, om dit vervolgens ’s middags toe te passen.
Wat hebben we samen bereikt?
- Het overbrengen van kennis. Rick weet nu zijn weg te vinden in de onderdelen SEO, SEA, contentstrategie, Google Analytics, Data Studio, Social Media advertising.
- Samen hebben we een nieuwe SEO-hiërarchie gemaakt voor de nieuwe website.
- Samen hebben we een nieuwe Google Ads inrichting gemaakt. Vervolgens hebben we Rick geleerd hoe hij datagestuurd optimalisaties kan doorvoeren.
- Hetzelfde geldt voor Social Media Advertising. Ook hier hebben we samen campagnes in gemaakt en de kennis voor goede advertenties overgedragen.
- Samen hebben we een contentstrategie opgesteld en hebben we Rick handvatten aangereikt voor creativiteit in content.
- Samen hebben we nieuwe doelen/meetpunten in Analytics ingesteld en dashboards gemaakt per automerk. Op deze manier is alle online marketing effort meet-en stuurbaar.
Wat vond Rick van de samenwerking?
Zoals hierboven omschreven waren we bij Kien toe aan de volgende stap als het gaat om de marketingactiviteiten. Een simpel facebookbericht was voor ons niet meer voldoende. We wilde je juiste doelgroep benaderen op het juiste moment en via het juiste kanaal.
Je merkt dat de ontwikkelingen binnen marketing (vooral op onlinegebied) razendsnel gaan. Veel marketing bedrijven nemen maar al te graag deze activiteiten uit handen. Bij Kien hebben we liever zelf de touwtjes in handen en willen we zelf in beheer zijn van onze uitgave. Daarom hebben we de hulp van Jesse in Lisa ingeschakeld. Met veel succes!
Wekelijks kwamen we bij elkaar voor een leuke, leerzame en zeker interessante training welke op maat van ons bedrijf gemaakt was. Het leuke hieraan is dat je de theorie direct in praktijk kan brengen. Er was vanuit ons behoefte aan kennis op het gebied van Google Ads, Google Analytics, Social Ads & een overzichtelijk dashboard van de resultaten. Voor alle materie is per onderdeel rustig de tijd genomen en werd het op een overzichtelijke manier uitgelegd.
Zelf heb ik deze periode als onwijs leuk en leerzaam ervaren. Jesse en Lisa hebben erg veel kennis van hun vak en willen dit maar al te graag met je delen. Ook worden (soms complexe) cases uitgebreid bekeken en word je geholpen met de perfecte oplossing voor je vraagstuk. Ze staan iedere dag voor je klaar om ervoor te zorgen dat jij verder kan.
Al met al kan ik iedereen aanraden om een training te volgen bij Marketingfaculteit! Bedankt voor de gezellige meetings en leerzame tijd die ik met jullie heb mogen ervaren.
Groet,
Rick