Waarom zij weer wat meer achterover kunnen leunen
Natuurlijk zijn we blij als we iets moois hebben neergezet bij een klant. Of eigenlijk: als we klanten hebben geholpen om van hun marketing een geoliede machine te maken.
Maar wat we nog veel mooier vinden? Als we mensen hebben mogen helpen hun leven écht een stukje makkelijker en mooier te maken. Doordat online marketing niet meer iets vaags of engs is.
Graag laten we daarom de mensen aan het woord die dat zelf ervaren hebben. Mensen die we hebben geholpen om van hun online marketing een geoliede machine te maken!
Milo Schoonheijn – Addupp
Lisa en Jesse hebben mij geweldig geholpen bij het opstarten van mijn eigen bedrijf. Na 15 jaar in diverse “corporate” rollen over de hele wereld ben ik voor mezelf begonnen. Jesse en Lisa hielpen mij concreet met het (verder) definiëren van mijn waardeproposities en marketing strategie. Daarnaast brachten ze me (kosteloos) in contact met hun eigen netwerk (website, fotografie, etc.). Ze zijn kundig, super hands-on en flexibel. Echt fijn samenwerken!
Thessa Boddenberg – MKBTR & Huis van Financiën
De afgelopen jaren heeft de Marketingfaculteit mij op veel verschillende vlakken geholpen. Het is heel fijn om met een partij samen te werken die zo flexibel is en kan meebewegen, waardoor ik niet met iedere nieuwe vraag weer naar een nieuw bureau moet gaan. Mijn behoefte en die van mijn bedrijf verandert en Lisa, Jesse en hun team veranderen mee. Zo begon het ooit met ondersteuning bij social media en leiden zij nu een marketingmedewerker uit mijn team op naar een hoger niveau.
Als ik een concrete hulpvraag stel, geven ze mij niet klakkeloos waar ik om vraag, maar onderzoeken ze of dit ook echt is wat ik op dit moment nodig heb. Ze denken daarin echt strategisch mee. Wat ik ook heel erg waardeer is het menselijke aspect. Lisa en Jesse zijn zich heel bewust van de rol van marketing en de ethische vraagstukken die daarmee samenhangen. Zo blijft het een zuiver geheel, voor onszelf en onze doelgroep.
Carola Maassen van den Brink – Lemon Splash (Marketingstrategie en concepten)
Meer senior krijg je ze bijna niet in de marketing: Carola is voormalig marketingdirecteur bij Sanoma voor de titels Libelle en Margriet, voormalig Brand & Marketingdirecteur bij DPG media (o.a. Donald Duck & Veronica), voormalig online hoofdredacteur bij het magazine Helden en marketing eindverantwoordelijke bij Elsevier Weekblad en Beleggers Belangen.
En toen ging het roer om. In 2021 besloot ze voor zichzelf aan de slag te gaan. Via haar bedrijf Lemon Splash helpt ze bedrijven op het gebied van strategie, concepten en marketing. Eén van de dingen die haar altijd dwarszaten en die zij écht anders ging doen? Marketingbureau’s die zelf meer kosten dan het marketingbudget waar ze mee mogen werken.
Rick Hackman – Kien (Jeep, Alfa Romeo, Fiat, Abarth & Dodge dealer)
Bij Kien is in 2021 een behoefte ontstaan voor meer interne kennis op het gebied van online marketing. Er werd wel wát gedaan met SEA en social media, maar niet planmatig en strategisch. Daarnaast werden de online-marketing inspanningen niet gemeten, waardoor er geen handvatten
waren om bij te sturen en de waarde van het uitgegeven budget onduidelijk was. We hebben een in-company traject van 6 maanden mogen aanbieden waarin we Rick de kneepjes van het (voor Kien relevante) online marketing vak hebben mogen leren. Tijdens dit traject zijn we wekelijks een dag(deel) aangeschoven om ’s ochtends de theorie toe te lichten, om dit vervolgens ’s middags toe te passen.