Lemon Splash Marketingfaculteit review case recensie

Aanleiding

Meer senior krijg je ze bijna niet in de marketing: Carola is voormalig marketingdirecteur bij Sanoma voor de titels Libelle en Margriet, voormalig Brand & Marketingdirecteur bij DPG media (o.a. Donald Duck & Veronica), voormalig online hoofdredacteur bij het magazine Helden en marketing eindverantwoordelijke bij Elsevier Weekblad en Beleggers Belangen.

En toen ging het roer om. In 2021 besloot ze voor zichzelf aan de slag te gaan. Via haar bedrijf Lemon Splash helpt ze bedrijven op het gebied van strategie, concepten en marketing. Eén van de dingen die haar altijd dwarszaten en die zij écht anders ging doen? Marketingbureau’s die zelf meer kosten dan het marketingbudget waar ze mee mogen werken. 

In die hoedanigheid trok Carola ook bij ons aan de bel: als senior marketingstrateeg had ze altijd bureaus aangestuurd om de Google Ads vóór haar te doen, maar zelf had ze nog nooit aan de knoppen gezeten. Om haar klanten beter te kunnen helpen en budget aan dure bureaus te besparen, vroeg ze of ze bij ons in de leer kon.

Wat we gedaan hebben

In een traject hebben we Carola geleerd hoe Google Ads werkt: we zijn aan de slag gegaan met zoekwoordonderzoek, het inrichten van search, display en youtube campagnes, het optimaliseren van deze campagnes en het briefen van vormgevers t.b.v. display & youtube. Daarnaast zijn we bezig geweest met SEO en hoe SEO zich verhoudt tot SEA.  

Carola over De Marketingfaculteit of: Carola over Jesse en Lisa

Jarenlang stuurde ik marketingbureaus en de specialisten in mijn team aan om Google Ads en social advertising in te richten. In grote lijnen weet ik hoe het werkt, maar daadwerkelijk zelf aan de knoppen draaien had ik nooit gedaan. Dat begon nu toch als freelance marketing strateeg te knagen. Ik zag bij mijn opdrachtgevers mega budgetten wegvloeien naar bureaus. Waarbij het management budget hoger was dan het budget voor de inzet van de media zelf. Dat klopte gevoelsmatig niet. Er was maar één oplossing, hup, de schoolbanken weer in en aan de slag. Snel was mijn keuze gevallen voor De Marketingfaculteit. Lisa was mijn oud-collega bij Reed Business, ik weet wat ze in haar mars heeft. Jesse heb ik leren kennen via Constant in Beweging en de sportschool Shape Shifters.

Maar vooral de persoonlijke aandacht gaf voor mij de doorslag. Ik ben geen theoretische student (nooit geweest), maar ik moet het in de praktijk leren door letterlijk zelf aan de knoppen te zitten. Dan heb je ook nog iemand naast je zitten (helemaal voor jezelf!) die precies kan uitleggen hoe het werkt én die geduld heeft. Voor mij was dit echt de perfecte manier om Google Ads onder de knie te krijgen. Ik kan iedereen Jesse en Lisa aanbevelen. Ze hebben ongelofelijk veel kennis en passen het traject op jou persoonlijk aan. En ook nog eens super goed betaalbaar. Een persoonlijk leertraject i.p.v. standaard training die je overal veel te duur kan volgen. Zij maakte voor mij echt het verschil. In de toekomst weet ik ze zeker weer te vinden.