๐ช๐ฎ๐ฎ๐ฟ๐ฑ๐ฒ๐ป๐บ๐ฎ๐ฟ๐ธ๐ฒ๐๐ถ๐ป๐ด ๐ถ๐ ๐ด๐ฒ๐ฒ๐ป ๐ฒ๐ ๐ฎ๐ฐ๐๐ฒ ๐๐ฒ๐๐ฒ๐ป๐๐ฐ๐ต๐ฎ๐ฝ
En daarom is het
a. leuk en
b. raken mensen die zich blind staren op data en daarmee (potentiรซle) klanten als een steeds kleiner wordende massa in de funnel zien volledig in de war.
Persoonlijke en subjectieve ๐ข๐ง๐ฌ๐๐ก๐๐ญ๐ญ๐ข๐ง๐ ๐๐ง, zoals hoe goed een merk bij iemands zelfbeeld past en hoe belangrijk het merk is, zijn sterke indicatoren voor hoe consumenten de waarde van een merk zien. Wanneer je dat begrijpt, kijk je anders naar het feit dat 80% afhaakt op een bepaald gedeelte in je websitefunnel.
Kun je dat knopje rood maken in plaats van blauw, maar dat gaat je probleem meestal echt niet oplossenโฆ
Studie aan de Newcastle University (titel: Building brand value – consumer assessment)ย benadrukt dat merkwaarde niet alleen afhankelijk is van economische factoren zoals prijs-kwaliteitverhouding, maar juist sterk wordt beรฏnvloed door ๐ฉ๐๐ซ๐ฌ๐จ๐จ๐ง๐ฅ๐ข๐ฃ๐ค๐ ๐๐๐ญ๐๐ค๐๐ง๐ข๐ฌ๐ฌ๐๐ง ๐๐ง ๐ฉ๐ฌ๐ฒ๐๐ก๐จ๐ฅ๐จ๐ ๐ข๐ฌ๐๐ก๐ ๐๐๐ง๐๐๐ง die consumenten met een merk hebben.

De resultaten tonen aan dat persoonlijke inschattingen zoals brand fit en brand significance een grote bijdrage leveren aan de perceptie van merkwaarde. En dan gaat het ineens om purpose, waarden en merkpersoonlijkheid.
Weten hoe dat bij jou zit? Check dan zeker onze agenda!
Ps.
Brand fit bleek een significante invloed te hebben op brand significance.
Brand fit had ook een significante invloed op brand attitudes.
Brand significance droeg bij aan brand attitudes.
Brand significance droeg bij aan brand value.
Brand attitudes hadden een significante invloed op brand value.