๐—ช๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ๐—ฑ๐—ฒ๐—ป๐—บ๐—ฎ๐—ฟ๐—ธ๐—ฒ๐˜๐—ถ๐—ป๐—ด ๐—ถ๐˜€ ๐—ด๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ฒ๐˜…๐—ฎ๐—ฐ๐˜๐—ฒ ๐˜„๐—ฒ๐˜๐—ฒ๐—ป๐˜€๐—ฐ๐—ต๐—ฎ๐—ฝ

 In blog

En daarom is het
a. leuk en
b. raken mensen die zich blind staren op data en daarmee (potentiรซle) klanten als een steeds kleiner wordende massa in de funnel zien volledig in de war.

Persoonlijke en subjectieve ๐ข๐ง๐ฌ๐œ๐ก๐š๐ญ๐ญ๐ข๐ง๐ ๐ž๐ง, zoals hoe goed een merk bij iemands zelfbeeld past en hoe belangrijk het merk is, zijn sterke indicatoren voor hoe consumenten de waarde van een merk zien. Wanneer je dat begrijpt, kijk je anders naar het feit dat 80% afhaakt op een bepaald gedeelte in je websitefunnel.

Kun je dat knopje rood maken in plaats van blauw, maar dat gaat je probleem meestal echt niet oplossenโ€ฆ

Studie aan de Newcastle University (titel: Building brand value – consumer assessment)ย  benadrukt dat merkwaarde niet alleen afhankelijk is van economische factoren zoals prijs-kwaliteitverhouding, maar juist sterk wordt beรฏnvloed door ๐ฉ๐ž๐ซ๐ฌ๐จ๐จ๐ง๐ฅ๐ข๐ฃ๐ค๐ž ๐›๐ž๐ญ๐ž๐ค๐ž๐ง๐ข๐ฌ๐ฌ๐ž๐ง ๐ž๐ง ๐ฉ๐ฌ๐ฒ๐œ๐ก๐จ๐ฅ๐จ๐ ๐ข๐ฌ๐œ๐ก๐ž ๐›๐š๐ง๐๐ž๐ง die consumenten met een merk hebben.



De resultaten tonen aan dat persoonlijke inschattingen zoals brand fit en brand significance een grote bijdrage leveren aan de perceptie van merkwaarde. En dan gaat het ineens om purpose, waarden en merkpersoonlijkheid.

Weten hoe dat bij jou zit? Check dan zeker onze agenda!

Ps.

Brand fit bleek een significante invloed te hebben op brand significance.
Brand fit had ook een significante invloed op brand attitudes.
Brand significance droeg bij aan brand attitudes.
Brand significance droeg bij aan brand value.
Brand attitudes hadden een significante invloed op brand value.

Recommended Posts
Jesse en Lisa