Hoe je omgaat met mensen zegt iets fundamenteels over je bedrijf en je merk

 In blog

Dit maakten we gewoon meerdere keren mee:

📞 “Ben je een klant? Toets 1.”

Toets 1.

“Vanwege {voor klant oninteressante reden} kunnen we je niet helpen/we hebben te maken met langere wachttijden dan je van ons gewend bent. Op onze website kunnen we je verder helpen.”

📴 Verbinding verbroken.

Bel je opnieuw, kies je optie 2: “Ik ben nog geen klant.”

📞 Binnen enkele seconden krijg je iemand aan de lijn.

Als dit is hoe je omgaat met mensen – of ze nu klant zijn of niet – dan zegt dat iets fundamenteels over je bedrijf en je merk. Waarden zijn niet alleen mooie woorden op een missiepagina. Ze leven in elk contactmoment, elke interactie, elke keuze.

Dit voorbeeld laat zien hoe makkelijk het is om de plank mis te slaan. Klantgerichtheid? Transparantie? Respect? Het zijn pas echte waarden als je ze toepast, ook als het even níet uitkomt.

Wat straalt jouw merk in de praktijk uit?

Wil je ontdekken hoe je jouw kernwaarden écht verweeft in je marketing en klantbeleving? Laten we kennismaken.

Recommended Posts
Geloofwaardige marketingSummer School