𝐏𝐨𝐬𝐭𝐞𝐧 𝐨𝐦 𝐭𝐞 𝐠𝐫𝐨𝐞𝐒𝐞𝐧 𝐨𝐟 𝐨𝐦 𝐦𝐞𝐧𝐬𝐞𝐧 𝐭𝐞 𝐑𝐞π₯𝐩𝐞𝐧?

 In blog

Gisteren kreeg ik mijn β€˜favoriete’ vraag weer: wanneer kan je het beste posten op Linkedin & Insta dan? πŸ”₯

De vraag voelt altijd een beetje alsof je aan Sifan Hassan vraagt hoe je het beste een marathon kunt winnen. En dat je dan een antwoord verwacht als: ‘zet je standbeen in precies 90 graden bij de start en dan komt het goed’.

Het daadwerkelijke antwoord kan ik trouwens wel inschatten denk ik; kneiterhard en kneiterveel trainen. πŸƒβ€β™€οΈ πŸƒβ€β™‚οΈ En een beetje (of een beetje veel) aanleg zal ook wel een rol spelen.

Kijk, die vraag wanneer en hoe laat je moet posten, die lijkt onschuldig. Maar je weet gewoon dat er negen van de tien keer de verwachting achter zit dat als ze zich daar maar aan houden, iedere post viral gaat.

Het leven is maakbaar geworden en marketing is waarmee je dat leven maakt.

En dat is precies wat je nu zoveel ziet gebeuren. Mensen publiceren op de dagen dat iedereen roept dat je moet publiceren. Mensen publiceren op tijden dat iedereen roept dat je moet publiceren. Mensen publiceren de content waarvan iedereen roept dat je het moet publiceren. In de vorm waarin iedereen zegt dat je het moet publiceren.

Blegh, de eenheidsworst. 🀒

Mensen publiceren voor het algoritme. Mensen publiceren om gezien te worden. Mensen publiceren om het publiceren. En natuurlijk voor de boostgroepen waardoor ze inderdaad groeien, maar geen idee hebben of ze nu de mensen bereiken die ze zouden moeten bereiken, of niet.

En hΓ©, publiceren om te groeien met je bedrijf; daar is niets mis mee. Want ik ga er even vanuit dat je wilt groeien omdat je nΓ³g meer mensen wilt helpen met je geweldige product of dienst. Maar net zoals β€˜geld verdienen’ nooit een marketingdoel is maar altijd een resultaat, is groeien (op je social media) dat ook (en dat hoeft echt niet altijd het krijgen van duizenden volgers te zijn).

Groei is het resultaat van dienende communicatie. Niet posten voor het resultaat op social, maar posten om mensen te helpen. De ironie? Dat als je nu gaat posten om mensen te helpen Γ³m te groeien, je dus toch weer aan het posten bent op te groeien. En dan ben je dus niet real.

Dus dan kan je net zo goed gewoon écht mensen gaan helpen met je content. 😊

Recent Posts

Leave a Comment

Livedag De Marketingfaculteit