Niet teveel marketing aub

 In blog

Onlangs zat ik in een strategiecall met een ondernemer die duurzaam wil groeien en daarom meer wil inzetten op marketing.

Paradoxaal, want op een gegeven moment zei hij dat het ‘allemaal niet teveel marketing’ moest worden.

Toen ik doorvroeg gaf ‘ie aan dat hij toch het gevoel had dat het bij marketing vooral gaat om gelikte uitingen en commercieel geschreeuw.

Zijn reactie snap ik wel. Jesse schreef er een tijd geleden al een post over. Marketing is iets smerigs geworden. Terwijl het juist een waardevolle bijdrage kan leveren aan verbindingen leggen met je potentiële klanten.

Moet dat wel je insteek zijn.

Ik merk dat ondernemers voor hun gevoel vaak een grens over moeten. Het lijkt dan voor ze dat hun groeiambitie overgaat in ‘marketing-overdaad’, als ze bijvoorbeeld zouden doen wat wij ze adviseren.

Die grens bestaat, maar je mag je afvragen of je echt die grens overgaat.

Ik ben altijd blij als mensen deze signalen geven, want dan kunnen we daarover in gesprek. Wanneer jij de wereld van jouw klanten overlaadt met waarde en inzichten, ga je die grens echt minder snel over dan je misschien denkt.

Je hebt de wereld wat te bieden.

Recent Posts

Leave a Comment