Heb jij een overkoepelend plan?

 In blog

‘We hebben Sarah voor de social media. Bram is onze designer en Lotte houdt de website bij. Als ze ergens niet uitkomt kan ze schakelen met Johan van ‘de internetkabel custom websites’. En voor onze Google Ads hebben we een bureau. Die doen geloof ik ook iets met adverteren op social. Die sturen me iedere maand een rapportage maar daar kijk ik eigenlijk nooit naar.’

‘𝘏𝘰𝘦 𝘷𝘢𝘢𝘬 𝘻𝘪𝘵𝘵𝘦𝘯 𝘫𝘶𝘭𝘭𝘪𝘦 𝘮𝘦𝘵 𝘻’𝘯 𝘢𝘭𝘭𝘦𝘯 𝘴𝘢𝘮𝘦𝘯?´

‘Dat proberen we één keer per kwartaal wel te doen. Maar eerlijk gezegd komt dat er bijna nooit van.´

𝐙𝐢𝐞𝐡𝐢𝐞𝐫: 𝐝𝐞 𝐠𝐞𝐦𝐢𝐝𝐝𝐞𝐥𝐝𝐞 𝐰𝐞𝐫𝐤𝐰𝐢𝐣𝐳𝐞 𝐚𝐥𝐬 𝐡𝐞𝐭 𝐨𝐩 𝐦𝐚𝐫𝐤𝐞𝐭𝐢𝐧𝐠 𝐚𝐚𝐧𝐤𝐨𝐦𝐭.

We zijn nogal geneigd om onze marketing als een checklist te behandelen.

✅ Er moet zo nu en dan wat ontworpen worden. Check.
✅ Iemand moet de socials doen. Check.
✅ We hebben advertentiebudget dat op moet. Check.
✅ Oja, ook wel handig als we iemand hebben die af en toe iets op de website kan zetten. Check.

Maar waar moet de marketing aan bijdragen? En wat heb je daarvoor nodig dan?

Moet je beter vindbaar zijn? Beter zichtbaar? Spreek je je merkwaarden wel uit zodat je publiek überhaupt iets van je kan vinden?

Zonder overkoepelend plan laat je 99% van je potentie liggen. Zeker als de losse poppetjes hun eigen ding blijven doen.

Herkenbaar?

Recent Posts

Leave a Comment

JesseJesse DJ