Elk voordeel heb z’n nadeel: gegroeid als bedrijf en nu ‘mot je wat’ met marketing.

 In blog

Ondanks dat ik echt he-le-maal niks met voetbal heb, vertelde Jesse me dat er ophef was ontstaan vanwege het feit dat Maurice Steijn trainer is geworden van Ajax. Want ondanks dat hij het écht goed gedaan zou hebben bij andere clubs, hoort bij Ajax een trainer van naam zoals Louis van Gaal of Erik ten Hag. Peter Bosz was beschikbaar en het is een schande dat hij nu naar PSV gaat.

Althans, dat heb ik me laten vertellen.

Maar moet je nagaan. We hebben het hier over iemand die bij andere clubs bewezen heeft dat ‘ie z’n vak verstaat (Steijn) en daar goed in is. Maar of goed dan ook goed genoeg is?

Wie groeit met zijn bedrijf komt misschien wel voor een nog veel moeilijkere keuze te staan dan de directie van Ajax. De situatie wordt namelijk nog veel lastiger als je niet weet wat ‘goed’ überhaupt inhoudt, zoals vaak het geval is als een ondernemer iets wil met z’n marketing.

Want wat is goed?

En waarin is iemand goed?

Marketing is nogal breed …

Daarbij zie je constant dezelfde conflicten ontstaan;

– Marketing zelf willen doen maar de kennis eigenlijk niet hebben;

– Marketing uit willen besteden maar niet weten welk bureau betrouwbaar is;

– Geen budget hebben voor een senior marketeer;

– Geen capaciteit voor begeleiding hebben voor een junior marketeer.

Volledig uitbesteden kost meer geld, alles zelf doen kost meer tijd en energie. Bottom line is dat je een échte keuze maakt. En niet een keuze op onderbuikgevoel, maar een doordachte keuze.

Laatst spraken we een ondernemer die werkte met één marketeer. Had ‘ie aangenomen omdat het een leuk gesprek was. Ze bleek serieus goed in wat ze kon, maar wat ze kon, was niet wat het bedrijf nodig had.

Totaal verkeerde match.

Heb je dus niks aan.

We hebben gewerkt met meerdere MKB-bedrijven die een junior marketeer aannamen die nog wel begeleiding nodig had.

Doordacht.💭

Wat ze ook hadden kunnen kiezen, is om direct een senior aan te nemen. Kost meer, maar heeft ook geen begeleiding nodig en staat er écht direct in plaats van na een aantal maanden.

Doordacht.💭

Ook hadden ze zich kunnen oriënteren op goede bureaus of hadden ze de ruimte in hun agenda kunnen inplannen om zélf dat marketingkanon te worden.

Zolang het strookt met de hoeveelheid tijd, geld of energie die je er in wilt steken is het doordacht.

Alle oplossingen kunnen goed zijn, het is maar net of en hoeveel tijd, geld of energie je bereid bent om erin te stoppen.

Recent Posts

Leave a Comment

marketing is iets smerigs geworden